söndag 15 december 2019

2013 Campogadis från Ernesto Ruffo

Hustrun och jag tog ett förlängt veckoslut i Stockholm i slutet på november. Lite kulturaktiviteter, träffa goda vänner och så en vinprovning på lördagen. Leonardo Ruffo från den lilla producenten Ernesto Ruffo var på besök i Stockholm. Jag skrev en artikel på Clubamarones hemsida. En fullständigt makalös provning. Vilka viner!! Klicka in på länken ovan och läs om deras viner. Två av dom finns på SB med nr 79586 och 78121.
Ernesto Ruffo har seglat under min radar, men så i somras började deras viner dyka upp i mitt flöde på FB och Insta. Det var inga dåliga grejer som skrevs, så klart var min nyfikenhet väckt. Jag fick under hösten möjlighet att privatimportera några av deras viner. En chans som inte gick att försitta. Efter provningen i Stockholm var jag ytterst nöjd med att ha några flaskor i källaren. Dags att öppna den första.
Den här Superioren är något alldeles enastående. Tveksamt om jag druckit en bättre Superiore och då har jag ändå druckit Roccolo Grassis, Quintarellis och Dal Fornos varianter.

Betyg 5-

Mina mer utförligare tankar hittar du på Club Amarones hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar